Myggs 

Det måste ha varit tusen myggor i sovrummet i natt för när vi vaknade var både Marcus och jag uppätna. En mygga hade till och med bitit mig mitt i pannan! Så det blev hatt idag.

Idag blev det också gym igen. Jag har en deal med mig själv att varje vecka som jag tar mig till gymmet tre gånger så får jag köpa ett nytt roligt par Björn Borg-trosor. Att ta sig till gymmet tre gånger är svårare än man kan tro när man vill få nåt gjort på universitetet och när man måste slåss med en blodsockerhalt som inte är normal. Om jag blir hungrig så tar det ungefär tio minuter innan jag får en blodsockerdipp så det skriker om det: kallsvett, skakningar, hela köret. Å andra sidan så har jag såna tvångstankar att jag måste vänta tills maten smälts tillräckligt för att det inte ska finnas minsta risk för att jag kan börja få känningar av pyttelite illamående. Alltså finns det en gyllene timme då jag inte är för mätt och inte är för hungrig. Vilket innebär att gymma är en halvdagsutflykt för mig med all planering som krävs och exakta tidsplaner. Men jag gjorde det ändå. Jag ser ett nytt Björn Borg-par inom räckhåll!

Den här gången provade jag på Body Pump (LesMills) för första gången och jag gillade det verkligen. Man har en skivstång med vikter och sen gör man en massa övningar till musik. Och shit vad mina muskler skakade efter en timme av det! Jag tror jag ska fortsätta med detta.



Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

 bloglovin Följ mig via Bloglovin   RSS 2.0 Följ mig via RSS
Trackback
bloglovin 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...