New Feature: Veckans Manikyr 10/06/27 

Jag är väl långt ifrån den ende med en sån här feature, men jag tänkte prova ett tag. Sen jag slutade bita på naglarna (ett och ett halvt år nu and going strong) och gjorde mig av med mitt svarta hår så har jag hittat ett nytt sätt att uttrycka mig på: rolig nagelfärg! Det kan verka ytligt, men lacket hjälper också mina naglar att hålla sig hela och fina. De är så svaga (från en livstids bitande antar jag) att de bryts om de är nakna. Så varje söndag, i mån av tid (det tar typ en timme att måla och sen två timmar av inte-göra-nånting innan jag vågar använda händerna) så sätter jag på nytt nagellack som sen håller i nästan exakt en vecka. Om jag inte diskar för ofta vill säga, så det krävs en förstående man...

Den här veckan kände jag för en lätt färg (dvs inte-tung, inte inte-svår) så jag valde OPI Gargantuan Green Grape med KOH under- och överlack. KOH-underlacket är fantastiskt och kan rekommenderas för det fungerar verkligen som ett klister och färgen sitter som berget. Just den här OPI-fägen råkar dock vara ordentligt svårmålad, långt jobbigare än andra OPI-lack jag har. Det är ju en av anledningarna att jag gillar OPI, att det är så lättmålat. Men den här är skitsvår att få jämn. Men med lite tålamod tycker jag att jag lyckades ganska bra, om jag får säga det själv. Såhär blev det (och jag kan ju inte vara som alla andra, så jag håller inte runt flaskan som bruket är):




Kommentarer
Tove säger:

Najs! Jag gillar färgen, även om jag har väldigt svårt att se den på mig själv.. Jag är för feg när det gäller färg känner jag, jag kör mest på rena naglar fast med gelé på.. Det funkar alldeles utmärkt för mig, och då biter jag inte heller.. Mina börjar bli riktigt långa och fina nu, även om jag smällde av en tumnagel i lördags kväll..=(

2010-06-28 @ 15:13:58
Malin säger:

Som sagt, har jag rena naglar sa blir det bara sprickor i dem hela tiden. Och jag bryter anda dem alldeles for ofta. Sarskilt bra pa att bryta dem blir jag nar det ar nat tillfalle pa gang da jag vill ha riktigt fina naglar. Typ mitt brollop. Eller Teddes. Vad ar det for gele da?

2010-06-28 @ 15:22:24
Tove säger:

Fast just i det hänseendet borde det ju inte vara någon skillnad på ett klarlack och ett färgat lack? Eller?



Gelén är alltså fusknaglar, men inte akryl som man annars bygger med. En UVhärdad gelé - ser mer naturliga ut tycker jag än akrylen. Hade det på bröllopet också.



Varför är det alltid så att de bryts vid de mest olämpliga tillfällena? Så jäkla tråkigt! Men Therese hade ju varit uppe och byggt på sina naglar precis innan bröllopet, och betalat ganska dyra pengar för det - på bröllopsdagen såg de tydligen helt för jävliga ut, så hon fick fila av allting och köra på fejknaglar från Åhlens istället - roligt va? grr

2010-06-30 @ 09:40:28
Tove säger:

BTW - grymt jobbat och grattis till bitstoppet!

2010-06-30 @ 09:41:51
Malin säger:

Nej, det ar klart att klarlack skulle funka lika bra, men om man anda gor sig jobbet att mala kan man ju lika garna satsa pa en rolig farg.



Jag tror inte jag tittade ordentligt pa dina naglar pa brollopet, men det dar med gele later lite lockande. Gor det inte det svart for naglarna att "andas" da? Jag menar, jag skulle aldrig vaga ha losnaglar konstant.



Trakigt for Therese att det gick pa det viset. Hur kunde de forstoras sa? Fast om nu nagot skulle ga fel (och det maste det val nastan) sa ar ju inte Ahlens-naglar det varsta man kan tanka sig... =D



Och tack for pahejningen. Jag forsokte sa manga ganger forut och lyckades aldrig, men av nagon anledning sa kunde jag bara lagga av da och har inte saknat det alls sen dess. Valdigt underligt, men jag klagar inte! Blir jag riktigt stressad sa hander det att jag tuggar framfor datorn, men det ar oftast bara ett valdigt kort aterfall. Fargglada naglar gor att jag inte aterfaller dock, de ganger jag gjort det har naglarna varit nakna och skora...

2010-06-30 @ 10:50:57
Tove säger:

Ja, ska något skita sig inför bröllopet känns det väl som om det var en av de bästa grejjerna som kunde göra det..=) Ingen som vet vad det var som hände, men de såg tydligen för jävliga ut, så hon skulle gå tillbaka och få pengarna tillbaka så.



Nej, det med gelén funkar alldeles utmärkt - man bygger bara inte riktigt ända ner till nagelbandet så går det skitbra.. Jag har haft mina sedan april och inga problem..

2010-06-30 @ 18:33:42
Malin säger:

Bara sa ni vet: jag har under veckan fatt tre komplimanger for mina naglar, alla fran killar. Och jag brukar aldrig fa kommentarer langre eftersom folk vant sig vid att jag alltid har konstiga farger. Sa detta maste vara en ratt fantastisk farg! Try it!

2010-07-03 @ 18:03:04



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

 bloglovin Följ mig via Bloglovin   RSS 2.0 Följ mig via RSS
Trackback
bloglovin 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...