Wohoo! 

Jag har äntligen lyckats tjäna ihop till ännu ett par BB, för första gången sen Sverige-resan:


Jag har låtit det gå alldeles för långt nu (igen). Tio kilo har jag lagt på sedan jag lämnade Edinburgh och Lee, den personlige tränaren jag hade där och som gjorde underverk. De tio kilona kommer från ohälsosam mat och ingen tid/motivation att ta mig till gymmet.

Men nu ska det bli ändring! Ronja, min iPad, ska nämligen förändra mitt liv. Eller ja, jag har i alla fall installerat en diet-app som har en otroligt stor databas för mat. Det är rent kaloriräknande, och jag vill verkligen inte bli en sån där som har stenkoll på hur många kalorier allt har och som undviker normal mat, men jag hoppas att appen ska motivera mig. Hittills, dvs den enda veckan jag haft den, så har det funkat bra. Jag hatar att skriva i allt det ohälsosamma och jag känner mig som en duktig flicka när jag kan skriva i hur mycket jag bränt på gymmet.

Fast i onsdags när vi spelade spel med en massa kollegor var jag otroligt frestad att säga att "jag dricker inte idag" och det är precis sån jag inte vill bli. Jag MÅSTE hålla tag i den normala inställningen!

Men idag var också en milestone för jag kunde gå till gymmet och köra slut fullständigt utan att få panik, vilket jag inte kunnat sen juni. Så jag håller på att ta mig förbi motståndet jag har inom mig, vilket är positivt.

Ikväll är Marcus inte här så det blir ugnsbakade (?) rotgrönsaker i folie med dippen jag fick över igår. Några särskilda tips för en sån middag? Fredagar är nämligen fortfarande junk days så igår hade vi (eller egentligen bara jag) chips och dippa och om den får stå kvar i kylen blir jag bara frestad att äta den med chips.

Vilket tråkigt gym- och hälsoinlägg det här blev då. Men såhär pass intressant är höjden av excitement i mitt liv. Fast nästa vecka kommer lill-Linis och hälsar på! Yay!


Kommentarer
Tove säger:

Fy fan - grymt jobbat!



Och vad glad jag blir att du verkar kunna ta dig förbi den mentala spärren!



Och det är ju inte så att det skriker "TJOCK" om dig när man ser dig, så jag tror helt klart att du kan hålla kvar din normala inställning och kanske tagga ner lite..

Kan du inte skicka över Ronjas info till mig också - jag behöver också tappa en tio kilon..=)

2010-09-12 @ 19:43:05
Malin säger:

Tack for pepptalket! Jag kan nog inte skicka over infon men appen ar gjord av de som har den har sidan: http://www.mynetdiary.com/



Fast jag har aldrig besokt sidan innan jag sokte upp den nu sa jag vet inte om den ar nan hjalp...

2010-09-12 @ 21:34:12
Kattis säger:

Go, girl, GO!

2010-09-13 @ 12:07:33
Malin säger:

Haha tack Kattis! Jag hoppas bara jag kan keep it up. Det gar an sa lange jag lever som jag gor nu, men sen kommer en konferens eller en deadline eller nat ivagen och sa blir jag avbruten igen. Menmen, det ar val bara att fortsatta forsoka!

2010-09-13 @ 13:20:22



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

 bloglovin Följ mig via Bloglovin   RSS 2.0 Följ mig via RSS
Trackback
bloglovin 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...