Astro(no)(mo)(log)i 

Jag stöter ofta på folk som inte kan hålla begreppen astronomi och astrologi isär. Det är inte sällan jag får frågor om horoskop och Saturnus position i jämförelse med månen eller dylikt. Det stör mig dock inte nämnvärt.

Men nu ska jag göra det ännu svårare. Jag har nämligen snubblat på två nya fenomen.

Först ut är astronomologi (räkna stavelserna) som tydligen, så vitt jag kunnat uttyda, är astrologer som använder teleskop och annan vetenskap till att verifiera sin tro.

Det roliga är att astronomologerna är väldigt tydliga med att deras astronomologi minsann inte ska förväxlas med astronologi.

Varför inte? Kan någon förklara skillnaden?


En astro(no)(mo)(log)i-karta


Kommentarer

din design var riktigt fin ;D

2011-06-16 @ 20:33:37
EMMAS säger:

allt bra?:D

2011-06-16 @ 21:47:10

Hahaha klockrent! Gud så förvirrande. Astrologi och astronomi ska väl inte vara så komplicerat att hålla isär men de andra... hjälp. :)

2011-07-16 @ 22:50:05



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

 bloglovin Följ mig via Bloglovin   RSS 2.0 Följ mig via RSS
Trackback
bloglovin 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...