Middag på mitt college 

Igår kväll klädde vi oss snoffsigt och begav oss på New Fellows' Supper med the Porter och Lady M på mitt college.

Vi är inte särskilt snoffsiga av oss i vanliga fall, så lite mild panik kände vi allt när det stod Dress code: smart casual på inbjudan. Får man ha byxor på sig som tjej eller måste man ha klänning? Hur lång ska klänningen i så fall vara? Måste man har höga klackar? Hur står det till med axlarna, får man visa dem? Och för mannen är det nästan lika illa: slips eller inte, kostymjacka eller inte, är vanliga byxor okej? Eller inte?

Nåja, till slut bestämde vi oss för fina (underbara faktiskt) byxor och långärmad tröja för min del, och svarta vanliga byxor med avslappnad skjorta för min käre man. Och nog tror jag att vi träffade mitt i prick!

Välkomstdrinken i form av relativt dyr champagne var god, maten var helt okej, vinet var väldigt gott, whiskyn efter var njutbar och sällskapet var torrt men trevligt.

Tyvärr kändes det inte som världens bästa läge att dra fram kameran där, men jag lyckades smussla till mig lite bilder när jag var på toaletten. Så nu får ni se lite suddiga bilder på insidan av ett college:


Stora målningar och farfarsklockor är standard.


Liksom byster och krusidulliga skåp.


Och så den obligatoriska egobilden inne på en fancy toalett.


Kommentarer
Anonym säger:

Åh va roligt med bilder från ditt spännande ställe! Du ser snygg ut tjejen, way to go.

2011-10-15 @ 21:50:08

hej har du gjort din blogg design ?

har du gjort den i dreamweaver ?

länkbyte ?

2011-10-16 @ 10:58:18

Jonaz, japp, jag har gjort min bloggdesign. Men jag har inte använt Dreamweaver eller något annat designprogram utan kodat den själv med HTML och CSS.



Och nej, jag är inte intresserad av länkbyten, särskilt inte med en blogg jag aldrig ens sett förut.

2011-10-16 @ 11:43:27

hej har du gjort din blogg design ?

har du gjort den i dreamweaver ?

länkbyte ?

2011-10-16 @ 13:14:24

hej har du gjort din blogg design ?

har du gjort den i dreamweaver ?

länkbyte ?

2011-10-16 @ 13:14:24

Krusiduller är en av mina favoriter! Kanske jag borde skaffa mig en byst på nån gammal filosof eller nått :D

2011-10-17 @ 06:57:58

Kanon att komma på galej.

Så det var inte läge att ta fram kameran he he. Vad synd jag skulle vilja he sett bilder på detta sällskapet.



Servisen var görsnygg. Nu kan ni äta som kungar. Ha ha jag har också en halv höganäs servis liggandes hemma hos mina föräldrar och är för rädd för att flytta på den. Sundborn. Synd på en sån fin servis att den aldrig används.



Hälsningar

Yohanna

2011-10-21 @ 22:32:03



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

 bloglovin Följ mig via Bloglovin   RSS 2.0 Följ mig via RSS
Trackback
bloglovin 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...